せっかくやるなら、地域からでも各地に進出したいですよね。テレビで扶桑町のメガネ赤札堂(本店)が取り上げられ、帰省したときに記念撮影。なぜここ?
高校生の頃、買い物した記憶もおぼろげな地元の店舗。当時10店舗。今や全国61店舗のチェーンに。扶桑の”本店”から成長する心意気と戦略は良い。
Why not aim for nationwide expansion from a local town? After watching them on TV, I visited Megane Akafudado’s headquarters in Fuso. Why this store?
I vaguely remember shopping here as a teenager when they had just 10 locations. Now they’ve grown into a chain of 61 stores nationwide. I’m impressed by their growth strategy and ambitious spirit, expanding from this hometown headquarters.
メガネ赤札堂扶桑本店前にて In front of Megane Akafudado in Fuso
ここはNHKドキュメント72時間にて、私がメガネをかける理由 初回放送日:2024年10月11日で放送された店舗でした。URL https://www.nhk.jp/…/ts/W3W8WRN8M3/episode/te/E4LQQ56J5J/
This store was featured in ‘Why I Wear Glasses’ aired on NHK on October 11, 2024.”
https://www.nhk.jp/p/72hours/ts/W3W8WRN8M3/episode/te/E4LQQ56J5J/