研究室での論文指導: 個別添削の課題と限界Academic Writing Supervision in Research Labs: Challenges and Limits of Individual Feedback

2024.10.04 未分類

自分が良いと思っている教育は、すべての外に出る原稿を直轄で編集、コメントすることです。ただ量が多くて、締切が近いと、「ちいかわ」ばりにアップアップはする。

どうしても一回では終わらないし、ラボの人数も30人はいますからね。校正がこなせるサイズが、一人で高等教育ができる上限でしょう。私は40人?

Quality education, in my opinion, involves personally editing and commenting on all outgoing manuscripts. However, when the volume is high and deadlines are approaching, I become overwhelmed, much like the character “Chiikawa”.

It’s impossible to finish in one round, and with around 30 people in the lab, it’s quite a task. The number of manuscripts one can properly proofread likely corresponds to the upper limit of students one can effectively supervise in higher education. For me, perhaps it’s 40 students?


豊橋技術科学大学

機械工学系

機械工学系 マイクロ・ナノ機械システム研究室

国立大学法人 豊橋技術科学大学

ハイスループットマイクロ・ナノ工学研究室

〒441-8580 愛知県豊橋市天伯町雲雀ヶ丘1-1

E-mail: web-info@hmn.me.tut.ac.jp

Copyright © 豊橋技術科学大学 ハイスループットマイクロ・ナノ工学研究室


Deprecated: 関数 the_block_template_skip_link は、バージョン 6.4.0 から非推奨になりました ! 代わりに wp_enqueue_block_template_skip_link() を使用してください。 in /var/www/ssldocs/wp/wp-includes/functions.php on line 6085